lördag 3 mars 2012

Morgonbebis

När alla skriver om sina superglada perfekta bebisar som aldrig skriker ( och antagliger aldrig bajsar så det läcker) så känner jag mig som en dålig mamma. Signe visar bestämt när hon är missnöjd och det kan komma precis när som, mitt i ett skratt till exempel (och hon bajsar ner sig minst en gång om dagen).

Men... Kl 5 på morgonen då är hon solskenet själv. Går inte hitta en gladare bebis, skrattar åt mig trots att jag inte gör mer än kämpar för att hålla ögonen öppna.

Ja fina älskade unge, vad var livet innan dig?

Sömnstatus nu: Signe sover i egen säng mellan 19.30 och 05. Sen vill hon gärna gå upp haha. Ibland somnar hon om en liten stund!

Vi har börjat med smakpotioner. Gröt, potatis, majs, palsternacka å en majskrok eller två... Lite tidigt kanske :s. Hon är väldigt glad i maten och tjurar när mamma tycker att det räcker.

En fråga, om en månad, när hon blir 6 månader tänkte jag börja med välling. Eller hur har ni gjort? Jag tänker gröt till frukost och välling som kvällsmål innan hon ska sova. Annat fortfarande och kommer fortsätta med det.


3 kommentarer:

  1. Ja, nu är vi friska, hurra! Ses till veckan?

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna! Funkar onsdag?

    SvaraRadera
  3. Här läcker det minsann bajs ur blöjorna också...haha. Så du är inte ensam ;) Molles bokstäver är köpta på Lekia i Lidköping. Billiga och fina, tror de kostade 10 kr st bara.

    SvaraRadera