torsdag 29 april 2010

Gruppen - hjälp!

Jag sitter här, ensam, framför datorn. Jag jobbar parallellt med två dokument. Jag borde inte vara ensam. Det är ju grupparbete, men jag är för dagen övergiven. Andra plikter kallar så som Valborg i Uppsala. Jag blev kvar här, kaffet är snart kallt.

Jag har den senaste timman försökt skriva inledningen till det som ska bli en Fältstudierapport och som ska likna en uppsats. Uppsats tänkte jag: I got it down! Vg på 3 uppsatser av 3 skriva. Men nu en timma senare börjar jag starkt ifrågasätta hur stor del jag egentligen bidrog med. Jag tvivlar på min egen skrivförmåga och vill helst bara hälla ut min kalla kaffe och krypa ner under täcket i sängen, lägga mig i fosterställning och drömma om riddare som ska komma och rädda mig.

Är det detta som kallas skrivkramp?

Bild från livets glada dagar (läs igår)

1 kommentar:

  1. jo det hade jag ju, fast räknas det verkligen om man hade flunsan innan nyår och tyyyyp mådde friskus på själva tolvslaget? ;)

    SvaraRadera