fredag 7 oktober 2011

Omvälvande underbart kaos

Vill börja med att tacka för alla fina kommentarer och lyckhälsningar som trillat in via bloggen, facebook och sms. Tack för att ni delar vår ofattbara glädje över ett friskt och välskapt barn. 3.8 kg kärlek och 52 cm glädje.

Ni som har barn vet hur de första dagarna är. Mina är inget undantag. Tårararna och bröstmjölken sprutar åt alla håll, tårarna för allt och ingenting, mjölken för att den lilla inte vill bli ammad :( Vi jobbar på det. Orkar inte skriva mer än så idag men tänkte bjuda på lite bilder. Får se om och när jag orkar berätta om förlossningen, det blev lite jobbigt på slutet (hahaha ok det blir det nog alltid men jag tror ni förstår ändå).

Knappt ett dygn gammal

Bilen hem från BB

Pappan köpte blommor till oss

Inviger vagnen


3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen svårt att förklara de där första dagarna. Man känner så mycket åt alla håll på en o samma gång. Och känslorna svämmar över. Undebart kaos var en bra sammanfattning! Kramar till er

    SvaraRadera
  2. Vilken skönhet hon är! :)
    Usch fick flashback från vår första vecka. Jag grät över ALLt, allraest att melker inte fixade amningen och att mjölken sprutade ner överallt konstant.. Puh!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Underbara ni!! Grattis igen!! Oroa dig inte för amningen, det var samma med min lilltjej.. tog ganska lång tid för oss att få det att fungera, men när det väl fungerade så är det det bästa i världen. Så keep in there! Jag hoppas du kommer hitåt snart så jag kan se på den lilla. Och prata förlossning med den stora, haha!
    Jag finns här för dig vännen!
    Love!

    SvaraRadera