tisdag 16 december 2008

Herr Ågren på besök

Han smög sig in medan jag sov, när jag vaknade stod han och glodde på mig i dörröppningen. Jävla Ågren, vem har bjudit in honom? Okej, jag kanske inte har pluggat så mycket som man borde när man har två tentor på två dagar. Okej, jag kanske inte har några pengar kvar den här månaden. Okej okej okej, I got it!

Men som Pappa påminde mig om för någon vecka sen så har jag klarat varenda tenta sen jag började plugga.. förutom den allra första. Men jag fick vg på den omtentan så det räknas nästan inte. Och vad gäller min ekonomi så har vi faktiskt haft dubbla hyror den här månaden och dessutom gjort en tripp till ikea där jag för en gång skulle lyckades hålla mig till enbart värda grejjer i kassen. Jag har annars inte shoppat så mycket som ett par strumpor till mig själv den här månaden. Några julklappar har det blivit men inga som ruinerar en student om man säger så. Julklappen till svärmor höll däremot på att ge mig enhjärnblödning. Snubben i affären hade haft tre kunder på hela dagen, han pratade på om ekonomikrisen, kassaservice nedläggning, världsfreden och lite ditten och datten. Jag fick dessutom några skumma antiförkylningspiller (nej jag tänker inte äta dem) och ett ljus i guld. Jag trodde aldrig att jag skulle få komma därifrån!! *pust* Så jag hoppas verkligen att Lotta kommer gilla min julklapp... så att det var (den oväntade) mödan värd.

Nu ska jag hetsplugga lite innan det är dags att stressa iväg till skolan! Men först den pinsamma bilden från Färjan, den bjuder jag på!

Ja, jag vet. Jag är både ful och pinsam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar