söndag 25 januari 2009

myspysig helg

Den här helgen har varit helt fantastiskt. Utan att jag egentligen har behövt lyfta ett finger. I fredags så jobbade jag. Helt ok. Igår så inledde jag dagen med en liten powerwalk (visst är jag duktig!). När jag kom hem så åt jag och pälsklingen en lååång frukost. Johan gjorde till och med äggröra dagen till ära. Mums, borde han göra oftare tycker jag!

Sedan så pysslade jag med liten ditten och datten. Skrev lite på personporträttet som är en skoluppgift som ska in på måndag, skrev lite på AIK-texten som jag skicka in för en stund sen *håller tummarna att det blev bra*. Jag strök lite och sedan piffade jag mig inför kvällen. En tjejkompis kom förbi, vi åt gott och sedan blandade vi underbara drinkar med hallonsorbet och vaniljsglass och allt var det nu vad. Gott blev det i alla fall. Men så kände hon sig lite krasslig efter en stund och lite senare började det bli illa... så hon fick ta bussen hem. Ingen utgång för oss. Tråkigt men men, det går fler tåg. Är man sjuk så är man!

Jag och Johan bänka oss framför TV:n med två filmer:
Först ut: Walk hard - "The Dewey Cox story"... dålig tyckte jag så när på några få roliga skämt. Johan skrattade oavbrutet... Fast inte lika mkt som när han såg Kung Fu Panda.
Den andra filmen var Numb, med "Chandler" från Vänner. Helt ok. Men jag fick kämpa för att hålla mig vaken.. hann bli trött värre!

Ikväll ska vi hem till Jesper och äta gott. För det vet vi att det kommer vara, det är det alltid när han bjuder på mat!

En skön helg, vi har egentligen inte gjort någonting.. men härlit iaf! Nu ska jag ut och gå i det usla vädret som drabbat oss!

Tjipp

ps. läste att Blondinbella åkte ur Let's Dance! Yes! Nu kan jag börja titta igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar