måndag 19 januari 2009

Tillbaka till framtiden.

Den här veckan drar kurserna igång igen, äntligen!! Ska bli så skönt att göra något, vettigt igen. Visst är det skönt att ligga på soffan och slappa, kolla på Hem till gården och Days of our lifes. Men jag vill ju att tiden ska gå, jag vill bli klar med skolan och jag vill ut i arbetslivet. Jag vill tillbaka till skolbänken för det är den som ska ta mig till framtiden. Aaah, nu förstår ni rubriken... Men jag har inte bara latat mig. Har ju sytt gardiner, både till sovrummet och köket. Och två kuddar. Kreativiteten flödade... och nu är den förbrukad för resten av våren typ.

Helgen som gått har varit supermysig. Johans mor och syster var på besök. Vi har bara haft det lugnt och skönt, ätit gott och myst här hemma i lägenheten. I lördags gjorde vi ett återbesök på Hermans och kunde konstatera att det var lika gott som sist. Vegetarisk mat när den är som bäst!
I söndags tog vi en promenad ner till Ulriksdals slott som vi har här alldeless runt knuten. Det var underbart vackert därnere. Och kul å titta på alla galningar som ger sig ut på isen så fort det blir minusgrader.

Jag kunde inte låta bli att ta en sväng på Åhlens efter skolan idag. Först blev det en fika och sen en runda bland "budget"-sminket. Jag hittade tre saker... som jag inte kunde leva utan:
1. En cover-palett från Lumené, 110 kr (istället för Make-up stores som kostar typ 200kr)
2. Mini-nagellack från Mavala i färgen Paris 39 kr
3. Mini-nagellack från Mavala i färgen Deep Blue 39 kr (Kolla på minilack.nu)

Så nu ser det ut som om jag har klämt naglarna i en dörr!
Imorgon har vi vår första föreläsning, roligt!! Och så ska jag hämta mina glasögon på Smarteyes.

Tjingeling!!

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig helg!
    Lite tomt var det här hemma men katterna väntade på mig...Zigge kom rusande när han hörde att jag körde in i garaget.
    Jag längtar tills att ni kommer hem om 4 veckor.
    Kram Lotta

    SvaraRadera