måndag 4 januari 2010

Åååh en lista

Jag har kommit över ännu en lista som jag snor rakt av:

Årets lista 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Bra fråga... Jag köpte en hund. Det har jag aldrig gjort förut :)

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Kommer inte ihåg om jag hade några löften förra året... I år ska jag försöka att sluta dricka coca cola... (men jag vill inte ha hjälp, tack på förhand)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Malin och Laurent. Jag blev moster! (Annars så... har jag glömt. sorry)

4. Dog någon som stod dig nära?
Sigge, familjens vovve. Du saknas mig.

5. Vilka länder besökte du?
Mitt älskade Frankrike och Spanien.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Nope, däremot en del som jag vill bli av med :P

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas, och varför?
Det var svårt. Men helt klart dagen då lilla Astrid föddes och dagen då jag hämtade min lilla vovve.

8. Vad var din största framgång 2009?
Tog alla högskolepoäng.

9. Största misstaget?
Var inte alltid helt ärligt mot mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkylningar som kom och gick.. några blåmärken. Som vanligt.

11. Bästa köpet?
Min hund!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Oj. Det vill jag inte ens veta. Kläder eller skor säkert.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag blev ju moster, hallå!

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?
P!NK - Please don't leave me, David Guetta feat Kelly Rowland -When loves takes over, Black eyed peas feat David Guetta - I gotta feeling

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Varken eller.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Tjänat mer pengar

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft herr Ågren på besök.

20. Hur tillbringar du jul?
Med la familia

23. Hur många one night stands?
None.

24. Favoritprogram på TV?
When I met your mother

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Absolut inte

26. Bästa boken du läste i år?
Helt omöjligt att svara på men... Ro utan åror av Ulla-Carin Lindqvist kommer jag alltid bära med mig..

27. Största musikaliska upptäckten?
Melissa Horn (Tack Stoffe)

28. Något du önskade dig och fick?
Flera saker. Vovve, gummistövlar och... hemligstämplat

29. Något du önskade dig men inte fick?
En stor summa pengar. Bättre lycka i år.

30. Årets bästa film?
Med risk för att vara lite töntig.. men Twilight. Den gav iaf mersmak.

31.Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hur många år fyllde du?
Jag fyllde 25 år och firade detta med nära och kära. Kaffe och tårta på dan, alkohol och middag på kvällen.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jo det finns det väl säkert.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Som vanligt; en salig blandning!

34. Vad fick dig att må bra?
Peanut och... godis

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Chase Crawford

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Alla Mauds felsteg.

37. Vem saknade du?
Mamma...

38. De bästa nya människorna du träffade?
Astrid, sprillans ny liten bebis.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Jag borde lyssna mer på mig själv.

40. Citera en sångtext som summerar ditt år.

(When love takes over - David Guetta feat Kelly Rowland)

Its complicated
It always is
That’s just the way it goes
Feels like I waited so long for this
I wonder if it shows

Head under water
Now i can't breath
It never felt so good
‘Cause i can feel it coming over me
I wouldn’t stop it if i could

When love takes over (yeah-ah-eah)
You know you can’t deny
When love takes over (yeah-ah-eah)
‘Cause something’s here tonight


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar