fredag 27 augusti 2010

På allvar

Jag, Ida Johansson, skulle på dödligt allvar behöva spara ihop en liten summa pengar. Tänk typ USA-resa. Är det någon som har ett förslag på hur detta ska tillgå? Jag är student men jobbar extra så jag är inte riktigt lika fattig som jag borde vara. Men jag kan inte gå in i en skoaffär (läs: förbi) utan att komma ut med ett par klackar som jag antagligen har begränsad användning utav. Jag kan nog inte ens åka till COOP utan att det slinker ner något ickeplanerat (läs: onödigt) i korgen. De pengar jag har försvinner med andra ord ganska snabbt. Vad ska jag göra? Finns det någon därute som jag lösa denna problematik som någonstans även bottnar i att jag inte vill ändra på mig... Aktier? Lite kortsiktigt...? Någon annan halvlaglig väg till rikedom känns inte heller helt främmande. Eller varför inte nåt form av rån? Nej skämtåsido. Alla förslag är välkomna. Hur sparar man pengar?

Min högsta dröm för tillfället

2 kommentarer:

  1. jag har ett tips.. ha bara lite pengar på kortet, på så vis minimerar du impulsköpen.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Ska tänka på detta. Överväger starkt att typ låta min kombo Sarah förvara min internetdosa på ett lämpligt plejs. annars fuskar jag ju bara....

    SvaraRadera