onsdag 4 augusti 2010

Tebax

Nu är jag åter i storstan (sen i måndags). Blev några dagar tidigare än planerat men i slutändan känns det riktigt skönt att vara hemma några dagar innan jag börjar jobba igen. Vilket är i morgon. Ser fram emot att gå till jobbet med lite skräckblandad förtjusning. Hoppas på en mjukstart.

Gårdagen ägnades till att mysa med pojkvännen. Det blev en tripp till Kungens kurva och IKEA där jag hittade lite små saker, som ett nytt diskställ. Mycket roligare än så blev det inte. Men på MIO blev det en soffa till pöjken och han har nog redan bestämt sig för en säng också :). Inte långt kvar tills han flyttar nu.... mysigt värre. På kvällen gjorde jag kantarellstuvning för första gången. Blev riktigt gott om jag får säga det själv. Varma mackor blev det av det, några la jag Västerbottenost på, rekommenderas starkt kan jag säga. Är en speciell känsla med att plocka kantareller, rensa dem, tillaga dem och sen mumsa i sig dem. Tack mamma och pappa som tog med mig ut i norra Vångas skogar.

Idag ska jag klippa mig, skriva ut kort på Astrid, köpa en mobiltelefon och skicka något roligt till lillebrors söta sambo som är sjuk (men snart frisk :)). Givetvis blir det en del städning också för imorgon kommer finaste kombon i världen: SARAH!!!

Önskar mig ett hårsvall á la LC. Tack på förhand.

1 kommentar:

  1. jääy! imorron kommer jag med hela patrasket (läs: föräldrar) i släptåg :) men dom åker hem på fredag, så sen tycker jag vi går ut och dansar rööööven av oss en kväll! sara var på också så då skulle vi kunna köra en girls night out ;) woho!

    SvaraRadera