fredag 13 april 2012

Olycksfall

Imorse så gick A upp med Signe strax innan 6. Några minuter senare hördes en duns och sen världens skrik. Signe hade ramlat ner från sin tripptrapp-stol! 

Jag hade tvättat dynan som hör till stolen och då lossat på bygeln, men dum som jag är så lät jag den sitta kvar på stolen, tänkte väl att det var jag som skulle gå upp först. Detta visste inte A som satte ner Signe å stolen, knappt hann han vända sig om så låg hon på golvet :(

Det hela resulterade i en fläskläpp och ett blåmärke på hakan. Vi ringde sjukvårdsrådgivningen och fick rådet att åka in till barnakuten för säkerhets skull. Vi bor fem minuter (om ens det) från Astrid Lindgrens barnsjukhus. Signe fick stora OK-stämpeln av läkaren och har vart lika busig som vanligt. 

Tänk vad lätt hänt att de skadar sig di där små... och jag kommer aldrig lossa på något utan att sätta tillbaka det ordentligt igen... 

2 kommentarer:

  1. Huu stackars Signe, och stackars Ida. Tur att det gick så pass bra. Det är så hemskt när de gör sig illa :(

    SvaraRadera
  2. Då förstår jag att ni hade en otursdag, stackars lilla Signe. Men det är verkligen lätt hänt.

    SvaraRadera