måndag 26 maj 2008

Hela havet stormar

Ibland så känns det som jag håller på att bli galen. Förra veckan gick allting upp och ner, fram och bak. Ena sekunden var jag hysteriskt glad och andra otröstbar. Idag känner jag mig bara matt, avtrubbad och uppgiven. Borde gå till gymet för att skingra tankarna lite.

På plussidan: Jag fick jobba mycket och avslutade Poppiuskursen med godkänt resultat. Det var löning i fredags, jag och Moa var på avslappnade spa i lördags och igår så köpte jag en fin klänning på VeroModa.
På minussidan: Fick reda på att vi förmodlingen måste flytta den sista augusti, en hemlös man dog i vårt grovsoprum vilket gav mig dödsångest, dessutom så insåg jag, mitt klantarsle, eventuellt tagit ledigt fel vecka i augusti...

Jag vet att vi kommer hitta någon annanstan att bo, det ordnar sig alltid men.. älskar den här lägenheten och vet vilken tur jag hade när jag fick den... Jag vet att det är helt irrationellt att få dödsångest när en man, som jag absolut inte vet vem det är, av någon anledning, som jag absolut inte känner till, dör i en brand som utbrutit i vårt grovsoprum. Polisen misstänker att branden var anlagd. Att den troligtvis var anlagd visste jag inte igår men jag helt säker på att en pyroman härjar i våra kvarter, låg nästan och väntade på att en brandbomd skulle komma flygandes in genom sovrumsfönstret. Och för att spä på min hysteri så började ett brandlarm pipa någonstans i huset.. visade sig vara en granne som försökte laga middag. Och vad gäller semestern så.. visade det sig att jag inte alls tagit fel vecka. Lite cred tillbaka till mig själv. Jag är inte så klantig som Johan tror.

Glömde och berätta att vi hamnade mitt i värsta polisdramat i lördags också. Vi bestämde oss för att fira löningen med sushi till middag och knallade ner till världens bästa sushiplace, och Brommaplans enda också för den delen. När vi kom fram så kryllade kvarteret av poliser. Både "vanliga" uniformsnissar och helt svarklädda snubbar som såg ut att tillhöra någon insatsstyrka (min egen bedömning, kan inget om poliser). Vi satte oss och åt i godan ro. Jag såg poliserna brotta ner en kille och sätta honom i en bil. En stund senare körde de även iväg med en tant. Idag läste jag att mannen gått runt med en pistol. Läskigt värre. Det händer grejjer på Brommaplan.

http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12654002


Pest eller kolera: Ha konstant dödsångest eller Veta exakt hur och när man ska dö
Läser: Aftonbladet
På repeat: Gimme more - Britney Spears
Pippi på: Vaniljglass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar