torsdag 15 maj 2008

På gott och ont


Blivande journalist?

Kallelsen till antagningsprovet (som man måste göra för att komma in på Journalistisk Produktion på Stockholms Universitet... ) har äntligen landat i min brevlåda. Så om alla kunde hålla tummarna för mig den 9:e Juni så kanske drömmen äntligen kan gå i uppfyllelse.

Självklart ringde jag pappa direkt för att berätta de goda nyheterna. Han gratulerade självklart, men sen så berättade han att Sigge, vår nästan 13 år gamla vovve, var dålig. Hjärnblödning trodde veterinären. Usch vad ledsen jag blev. Nu verkar det iofs som om han är på bättringsvägen, men visst inser man att det inte är långt kvar. Egoistisk som man är så hoppas jag att vi hinner ses en sista gång iallafall, även om man önskar att de ska finnas för alltid. Sigge är ju en del av min familj. Kommer inte vara samma sak när han försvinner.



Här är min lilla Sigge. (Lancashire Heeler heter rasen)

I helgen kommer Ema och Jonas, vi ska på Nick Caves koncert i Globens Annex på lördag. Roligt värre! Ska kolla om inte Ema kan fixa till klänningen som jag tänk å ha på Malin och Larrys bröllop i sommar. *Please?*
Nästa vecka ska jag inte jobba på mitt "vanliga" ställe, får väl se om det blir något jobb överhuvudtaget. Hoppas det, pengar måste man ju ha. Tur att min Johan har hittat ett så bra jobb. Än så länge, Sverige ende Peter på L'easy. Det du.

Hejj svejj



1 kommentar:

  1. Hej Ida!
    Självklart håller jag tummarna för dig 9 juni! Tråkigt att din Sigge är dålig....hoppas han håller ett tag till.
    Här har jag ett stilla vår regn...potatisen börjar komma upp som jag satte på valborg! Härligt!
    kram Lotta

    SvaraRadera