lördag 10 maj 2008

Majsommar

Efter jobbet så skyndade jag hem och bytte om till... eller rättare sagt, jag klädde av mig lite. Jag och Johan mötte upp David och han syrra vid Brommaplan och tog bussen, hela två stationer, ut till Kärsön där vi la oss i gräset och njöt av det underbara vädret. Moa joinade oss en stund senare! Årets första solbad, men det ledde inte vidare till något dopp i sjön. Det får vänta. På tal om beach 2008. Mina insatser på gymmet är som bortblåsta efter tre veckors uppehåll pga av min gallstensoperation. Dessutom är min mage numera prydd av fyra ärr. Två är dem är så små att de knappt syns. Men jag har två andra, ett precis ovanför naveln, och ett lite längre upp som inte ser lika roliga ut. Antar att det inte är så bra att sola direkt på nya ärr heller vilken har fått mig på att överväga att bära baddräkt när jag besöker stranden i sommar. Alternativt inte bada alls.

Näväl, när vi började bli rastlösa runt 17:30 och kände att det var dags att dra vidare så valde jag och Johan att promenera tillbaka. Det var jättemysigt att gå igenom Nockebyhov och kika på de små mysiga villor med lummiga trädgårdar. Vi kunde inte låta bli att fantisera om ahouseofourown... men men det lär ju dröja.
Väl hemma insåg vi att det var brist på både mat och ork att laga den så det var bara att ta på sig skorna och gå ner till världens bästa sushiplace! Sushi, en burk iskall cola, solnedgång. Need I say more?

Nu är det dags att sussa. Sov gott.

ps. Äntligen har läppglansen som jag beställde från Oriflame kommit. Boy am I happy. Köpte samma läppglans i två nyanser eftersom jag inte kunde bestämma mig, supernöjd x2.

Gloss BOOSTERGloss Booster by Oriflame, Iconic Pink ca 70 kr ( Finns även i nyansen Baby Doll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar