måndag 23 februari 2009

Grammatik

Jag pratar svenska, jag kan svenska. Trodde jag. Grammatik är väldigt... nej jag ska inte säga svårt. Jag tycker väl mig kunna tala grammatiskt korrekt i alla fall så till vida att jag gör mig förstådd. När det gäller grammatik så kände jag mig till en början inte helt bortkommen. Jag menar att jag kan det där med verb, adjektiv, substantiv, pronomen och prepositioner. Men idag så hade vi föreläsning om ordklasserna i det svenska språket. När jag insåg att jag inte ens kunde alla 11 ordklasser än mindre vad de där 3-4 som jag knappt hört talas om kunde tänkas innehålla för ord. Men vänta ni bara om några veckor är det jag som är grammatikexpert. Eller ja. Nära på.

I helgen var vi i Tidaholm och fira Johans mormor som fyller 70 år på tisdag! Sopplunch, revy i Skara och supergod middag på kvällen. Det var en heldag det. Jag tror inte att jag behöver äta på resten av veckan. Tråkigt att helgen är så kort, hade gärna stannat längre hos Johans mamma. När man bor i en storstad så är det bra skönt att komma ut på landet med jämna mellanrum.

Jag kommer att publicera en liten följetong här på bloggen snart, och då förhoppningsvis bli lite bättre på att uppdatera. Jag tänker mig lite noveller. Har även börjat fila på ett litet projekt med en galet kreativ tös. Håll tummarna för att jag får tummen ur... ja ni vet!

Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar