söndag 11 oktober 2009

Bilen...

Man ska inte ha bil. Så är det bara. Nu har vår brakat ihop, eller ja, kopplingen på den iaf. Dyrt som stryk. Skroten nästa kanske?

Idag har jag kämpat vidare med min hemtenta. Går trögare än vad jag hade hoppats och imorgon blir det inte så mycket tid över då jag ska jobba ett par timmar. Men men, ska den som ger sig. Nu tänker jag slöa på soffan en stund innan det är dags att krypa ner i sängen. Jag har börjat på en ny bok: Att ro utan åror av Ulla-Karin Lindqvist.

"Samma dag som hon skulle fira sin 50-årsdag fick TV-journalisten Ulla-Carin Lindquist sin diagnos. Det är den värsta av alla neurologiska sjukdomar. Den saknar bot och leder snabbt till döden.
Ro utan åror är skriven under den korta sjukdomstiden. Ulla-Carin Lindquist skildrar sina upplevelser ställd ansikte mot ansikte med döden. Men det är också en bok om kärlek och en djup förbundenhet med allt levande."

Jag har inte hunnit många sidor, men den är svår att lägga ifrån sig. Ofattbart vad osjälvisk en människa som hon är, som delar med sig av sin sista tid i livet. Jag känner igen henne från nyhetssändningarna hon höll i när jag var barn. Får se om jag klarar att läsa slutet...

2 kommentarer:

  1. Hej Ida!
    Den boken är jättefängslande.Jag hade sett tv programmet med henne innan jag läste boken.
    Skönt att du är bättre.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Ida jag har läst den boken helt otrolig. Vad synn med bilen hoppas Du klarar tentan du får tänka på Paris och den lille Astrid så fixar Du tentan, men Du får inte vara sjuk Ät mycket C vitaminer Kram på er båda Ewa

    SvaraRadera