torsdag 1 oktober 2009

Dagens dödsångest

I ett svagt ögonblick förra veckan tackade jag ja till en ny prenumeration på DN. Och imorse satte jag och ögna igenom dagens tidning (orkar/hinner sällan läsa så noga som jag borde... och vill) Hursomhelst så fastnade jag för reportaget... eller inlägget... Några läkare som anser att man inte bör uppmuntra att kvinnor undersöker sina egna bröst efter knölar. Äntligen! Vem har lust och stå och klämma på dem varje dag tänker jag? När det finns regelbundna kontroller man kan gå på. Jaja, kan väl diskuteras iofs. Men, så hade det med 10 punkter om vad som.. kan sägas minska och öka risken för att dö i bröstcancer. Efter en snabb genomgång visade sig mina odds vara 6/10... att jag kommer dö i bröstcancer... ajajaj. Jag har ju inte fött flera barn innan 25... inte en enda faktiskt, och jag pimplar vin, knaprar p-piller, äter rött kött och annat dumt tydligen... Det enda som talar för mig var det faktum att jag inte är överviktig och som tur är inte genomgått hormonbehandling mot klimakteriebesvär.

Tack DN för DAGENS DÖDÅNGEST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar