måndag 9 november 2009

Vilken dag

Idag så har det gått 20 år sedan Berlinmuren föll. Och detta ska givetvis firas med dunder och brak. Men samtidigt så skapar min namne förödelse och åsamkar smärta i Mexiko där många människor fått sätta livet till.

Och här sitter jag med kaffekoppen och undrar hur jag ska orka göra något produktivt överhuvudtaget idag. Jag är trött och vill bara sova. Men jag förstår att jag inte är i position att klaga just nu. Jag måste vara glad a la berlinmurenföllför20årsen och ledsen för att de valt att ge en orkan namnet Ida.. klingar inte gott i mina öron av någon anledning.

Så nu ska jag ta mig i kragen (läs axelbandet på mitt linne) och göra något vettigt. Som typ att fylla på kaffekoppen och kolla på 'Hem till gården'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar