måndag 22 november 2010

Dag 1 – Presentera mig själv

Ja för er som missat det så heter jag Ida. Jag är 26 år och bor i Solna tillsammans med min roomie Sarah och min dvärgpinscher Peanut aka Pinnen. Jag är född och uppvuxen i den lilla staden Skara på Västgöta slätten. Men för några år sedan lockade storstaden och studierna så på den vägen blev jag en 08. 

Jag läser sista året på retorikkonsultprogrammet på Södertörns högskola och blir klar i juni nästa år. Äntligen. Det ska bli skönt att äntligen vara färdigpluggad. Bara att kämpa för att landa ett jobb sen också. Men det ska väl gå vägen.

Jag är en ordningsfascist som hemma lever efter mottot "my way or the high way" men utanför hemmets trygga vrå intar jag en något mer ödmjuk roll. Inte att förringa, det händer att jag biter ifrån men ändå. Ordningen till trots så är jag bra på att förlägga saker och tillskriver mig själv ibland mer ordningssamhet än vad som är fallet.

Ja, det här en några rader om mig. Imorrn blir det lite smaskiga detaljer om min första kärlek. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar