lördag 27 november 2010

Missat

Jag glömde gårdagens så får köra dubbla inlägg idag. Först ut är: Dag 5 – Vad är kärlek?. Tja. Dumma frågor får dumma svar brukar man säga. Och jag råkar tillhöra den skara som anser att det finns ganska många frågor som är för dumma för att ställa. Den här frågan kanske inte är dum men inte desto mindre dumt låter svaret. 

Kärlek är allt och ingenting. Något villkorslöst som ställer fruktansvärt höga krav och aldrig kompromissar med det det faktum att det är något vi behöver. Det är inte luften vi andas men kanske maten vi äter, för att vi måste men gärna för att det är gott.

"Motsatsen till kärlek är inte hat, utan likgiltighet..." - Elie Wiesel, Auschwitz-överlevare och Nobels fredspristagare 1986

Nu kanske jag låter lite bitter. Men se det är jag inte. Jag har massa kärlek i mitt liv.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar