tisdag 23 november 2010

Dag 2 – Min första kärlek.

Jag fick fundera länge och väl på vem som egentligen var det första offret för min kärlek. Jag insåg snart att jag angrep frågan helt fel. När jag kom på rätt bana stod det klart att min första kärlek var en liten pojke som heter Lucas. Han var nära vän med min bror på den tiden. Aldrig förr hade jag varit så villig att hänga med på fotbollsmatcher och handboll och träningar och allt var det nu var.  Min och Ls lilla kärlekshistoria var inte bara en liten utan även en kort sådan men som jag minns det hela så började det när jag var 11 år. Vi ritade hjärtat på varsin sida om en immig bilruta. Sedan fick vi nåt återfall eller två i tonåren. Det är hur som helst en hel evighet sen och kärleken har kommit och gått många gånger sedan dess. Men jag tror att det var en bra första kärlek. Den gav åtminstone mer smak :) Idag har den lille Lucas vuxit upp och blivit en man, och inte vilken man som helst utan närmaste bestämt en av mina bästa vänners man. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar