torsdag 14 maj 2009

Ingen lön?

Jag, som numera är urfattig, loggade på internetbanken för att se om lönen från jobbet var något att glädjas över. Men den hade inte kommit. Vad är nu detta undrar jag? Hoppas verkligen att den går in senast imorrn. Annars blir det inte roligt alls. Tur att vi fick med oss hundmat när vi köpte valpen, för med saldot på mitt konto hade stackarn fått svälta... Oansvarigt? Helt klart. Vet inte riktigt vad jag gett mig in på men har aldrig gett upp tidigare så tänker ju knappast göra det nu heller.

Intressant det där med uppoffring. För mig så beror offret så mkt på vad jag offrar det för, kanske det gör för de flesta. Frågan är ju bara om det i slutändan är värt det. Så som jag resonerade med hundköpet var att: ok det svider lite nu och ja han kommer ta upp mkt av min tid. Å andra sidan så behöver jag ju inte köpa så mkt kläder och skor som jag gjort det sista. När det gäller tid så visst ägnar jag många timmar åt skolarbete och jobbar ganska mkt. Men... så handlar det också om hur effektiv man är med sin tid. Jag älskar att sova... sova länge. Det slutar ofta med att en ledig dag sova bort. De två senaste dagarna när jag gått upp tidigt så har jag fått mer plugg gjort än någonsin.

På tal om plugg så är det dags att ta tag i det igen! Hoppas att ni har en bra dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar