onsdag 21 juli 2010

Glömt att jag tankat?

Var på väg hem från att ha kört kärleken till jobbet. Så slängde jag en blick på bensinmätaren, visste att det antagligen var hög tid att tanka. Men till min förvåning var tanken i det närmaste proppfull. Försökte klura ut när jag hade tankat. Igår? Nej... Inte i förrgår heller. Sakta gick det upp för mig att jag inte kom ihåg. Jag hade glömt att jag tankat. Svettades lite extra i min bastu till bil. Visst att jag kan vara glömsk.. Som igår så glömde jag lägga brödvagnen på jobbet. Men ändå. Inte glömmer man väl att man har tankat bilen full? Jag menar en fattig flicka som jag vet när jag lagt på 700 spänn på nåt så tråkigt som bensin. Då slog det mig. Med ett leende på läpparna ringde jag kärleken. Och jajjemen. Han hade tankat. Passade på att tanka när han skulle köpa en ny slang till min cykel som han fixade häromdagen. Lägger på förvissad om att det inte är något större fel på mitt minne och med ett om möjligt ännu större leende på läpparna. Är han inte underbar? Ska pussa extra mycket på honom ikväll.


Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar