tisdag 4 januari 2011

Bästa köpet ever

Med risk för att få skäll, märk ordet, av inbitna djurvänner så tänker jag berätta vad jag (A) köpte igår. Vi köpte ett anti-skall halsband.Valet föll på Innoteks Anti-Bark Spraycollar, 895 kr på Bromma Zoomarknad. Det funkade direkt och det dröjde bara några skall innan Pinnen fatta att det var bäst att vara tyst. Han  skäller något djävulskt (vaktar) när det ringer på dörren eller någon kommer in. Ibland räcker det med att någon går förbi. Jag har inte ens kunnat säga 'Kom in' och gud förbjude att det hörts knackningar. Igår banka vi som tusan och skrek 'kom in' hej vilt tills polletten trilla ner på den lille. Från och med nu ska han bara ha halsbandet när jag vet att vi väntar besök så att han lär sig vara tyst när någon går genom dörren. Givetvis får han massa beröm och godis när han är tyst. 

Jag vet att jag har skaffat en hund med starka vaktinstinkter och det är inte min avsikt att försöka ta detta ur honom. Jag vill bara kunna kontrollera skällandet i vissa situationer. Vi bor trots allt i lägenhet och måste visa hänsyn mot grannar som inte valt att skaffa hund. Dessutom har vi lite olika tider hemma, det är jobbigt om ngn gått och lagt sig och vår lilla siren går av. Nu kan vi se till att han är tyst när det krävs... 

Jag kan varmt rekommendera det här halsbandet. Jag är beredd på eventuella kommentarer men.. bring it.

Tyst vovve=Glad matte
Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar