onsdag 7 september 2011

Beeebis

 Jag är så bebissjuk så det finns inte. Jag vill att bebben kommer ut nu! Det värsta är nog att inte ha den där.. stenkollen på när det kommer att ske. Beräknad födsel plus/minus två veckor känns ju... som ett ganska stort tidsspann. Och det behöver ju inte stämma. Alla säger att jag ska ställa in mig på att gå över tiden men... jag kan inte. Jag vill inte... 

Det ligger massa nya, ärvda och nytvättade kläder och väntar på att bli använda. Vagnen står redo i hallen, skötbordet är monterat och vaggan är bäddad. Bb-väskan är packad och klar... Det återstår bara väntan. Denna eviga väntan. Att vänta på jultomten när man var liten är ingenting mot detta...

Happy mama på väg på kräftskiva...

med magen som sällis

2 kommentarer:

  1. Hade ju inte samma grej i o med snittet, men kan tänka mig att det är jobbigt. Mitt råd är dock: försök njuta nu sista tiden av graviditeten. Visst att det är mkt som är jobbigt men passa på att göra sånt du inte kommer kunna göra lika enkelt sen. Njut av att kunna fokusera på dig själv i första hand :) och försök att se det som en mysig väntan snarare än en jobbig väntan! Du är dessutom sjukt snygg som höggravid. Få förunnat :)

    SvaraRadera
  2. Hur långt har du kvar? Tänk att du snart har en liten sötis att snosa på, underbart.

    SvaraRadera