torsdag 1 september 2011

Babypreppat

Nu är vaggan på plats, bäddad och allt. Vi har varit och hämtat barnvagnen, babyskyddet och införskaffat skötbord och badbalja. Vi har massor av kläder och ett paket blöjor, lite salvor och annats krafs man behöver till en nyfödd bebis. Så... nu tycker jag att det är dags att bebben kommer ut, gör entré, lämnar min kropp, ja föds helt enkelt. 

Jag har varit lite gnällig under hela graviditeten (läs hela mitt liv) men det är först nu som det börjar bli jobbigt på riktigt. Händer och fötter har svullnat och värker numera dygnets alla timmar, jag går lika fort som en snigel, sover som en kratta och kan knappt knyta mina egna skor. Och jag är trött på alla kommentarer om hur stor min mage är, att jag garanterat kommer gå två veckor över tider, hur ont förlossningen  gör, hur sönderslitet mitt underliv kommer vara och så vidare. 

Någon som känner igen sig?

1 kommentar:

  1. Hahaha... Vad jag skrattade när jag läste detta. Tror att jag tillochmed lyckades påminna dig om alla de där sakerna när vi sågs. FÖRLÅT!! Såklart att du är trött på det. Hoppas att allt kommer att gå bra och jag håller tummarna för dig att bebben kommer tidigt och att ditt underliv kommer vara helt perfekt efteråt! ;)

    SvaraRadera