onsdag 7 december 2011

Vi lever!

Ursäkta bloggtorkan! Under tiden vi varit frånvarande här har vi hunnit besöka Skara för första gången sen Signe föddes och hälsar på tjocka släkten. Det var härligt. Lyckades dock bli sjuka jag å Signe. Inget värre än en förkylning men det räckte för att suga musten ur mig fullständigt! Nu är vi i alla fall på bättringsvägen och snart redo att möta världen igen.

Imorgon tänkte jag skriva en liten förlossningsberättelse. Har inte klarat att prata om det riktigt förrän nu. Nu minns jag knappt vad det var som var så jobbigt. Skönt att kunna glömma och gå vidare. Men det har faktiskt varit så illa att jag fått träffa en kurator och prata. Imorgon ska jag tillbaka till MVC på ett andra återbesök, vi ska gå igenom min journal punkt för punkt. Hoppas att det ska räcka för att kunna, som min barnmorska på MVC uttryckte, vika ihop mina erfarenheter, packa ned dem och lägga undan dem. Istället för att lämna allt i en röra som man någon gång måste ta tag i. Klokt sagt tycker jag.

En annan sak jag har tänkt att dela med mig av är vår dotters garderob. Det lilla livet har på två månader lyckats samla på sig en härlig uppsättning kläder. En härlig blandning. Vissa saker är rosa, det finns blått, grått och mycket mycket mer. Här kommer ett smakprov, det senaste tillskottet som Signe fick i present av en kär, gammal vän till mig:

KappAhl online shop - Set
Från Kappahls Newbie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar