fredag 5 juni 2009

Regn och ny TV

Det bara regnar och regnar. Jag tycker att det är så trååkigt! Regnet är väl en sak, men kylan! Attan att det bara måste vara så himla kallt! Men efter regn kommer solsken brukar det ju heta... Jag väntar.

Peter från L'easy aka min sambo Johan har införskaffat oss en sprillans ny TV. En sån där platt sak. Den ska tydligen komma hem hit idag. Jag väntar på den också.

Nu tycker ni säkert att jag i min väntans tid skulle kunna göra något av värde. Men icke. Jag tänker slappa så att det står härliga till. Faktum är att vill ni mig något så finns jag i min gosiga säng, där jag planerar att läsa färdigt Aldrig fucka upp som är Jens Lapidus uppföljare på succén Snabba cash. Pappa förvarnade mig för att den här andra boken inte skulle vara lika bra. Men hittills tycker jag att den är helt ok, läsvärd iaf. Jag undrar bara vad som hänt med språket.?Har jag gått och blivit språkpolis så här efter Svenska A eller har Lapidus helt enkelt misslyckats med att få till den effekt som han är ute efter med sitt sätt att skriva? Jaja, helhetintrycket väger ju ändra alltid tyngre än summan av de olika delarna. Jag läser färdigt och meddelar domen när jag är klar helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar