måndag 8 juni 2009

Sommarlov

Nu är skolan slut för den här terminen! Jag börjar jobba lite smått redan den här veckan men kommer ändå ha tid att ta det lugnt, fixa och dona lite här hemma.

Igår var jag en riktig soffpotatis och lyckades inte pallra mig upp förrän det var dags att åka på valpkursen. När vi kom hem så blev det pizza till middag. Då kläckte plötsligt Johan:
-Ida vi har glömt att rösta!!!
Fan också! Jag blev jätteledsen. Har försökt att sätta mig in i det här valet och faktiskt göra ett aktivt val för en gång skull och så glömmer vi bort det! Så där satt vi snopna i soffan och kände oss ganska dumma. Jag gick ut i köket och tog ned våra röstkort. Och då så jag: VALLOKALEN STÄNGDE INTE FÖRRÄN 21:00.

*pust* Så det var bara att slänga i sig pizzan och springa till vallokalen och lägga sin röst! Det var tur tur tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar