torsdag 21 oktober 2010

Saknad och längtan

Just nu känns det som om mitt liv går ut på att sakna och längta. Jag saknar förra terminens slappa hemmaarbete i mjukisbyxor och längtar tills skolan är slut för alltid (?) i juni 2011. Jag saknar A som jag lämnade i sängen imorses och längtar tillbaka till min skönhetssömns dvala. Jag saknar min roomie och längtar tills hon är på plats igen. Jag saknar lilla Astrid och hennes fina mamma, vilket betyder att jag längtar efter imorgon när jag får krama om dem igen. Jag saknar min egna drivkraft och längtar efter en spark i röven som får igång mig. Jag saknar gamla vänner och längtar tills vi får möjlighet att ses igen. Jag saknar värmen och längtar till Turkiet. Ser ni ett mönster här? All saknad och längtan jag känner kommer i princip åtgärdas inom kort. Så. Gött.

Hoppas att du känner igen moster den här gången lilla tävan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar