tisdag 26 oktober 2010

Tentahetspluggar

Är som vanligt sent ute med att plugga inför en tenta. Varför ändra ett framgångsrecept? Har ju bara missat en enda tenta i hela mitt liv, den första jag någonsin skrev.

Sov hos A i natt. Tog sovmorgon och låg i snarkandes i sängen fram till klockan 10. Det var så skönt. Nu känner jag mig utvilad (?). Väl hemma så tog jag tag i att putsa lite skor, däribland mina nu mc-boots som jag fick av A i lördags. De ska invigas imorrn. Ett par ullsulor så är saken biff. Har beställt en Pippi-tröja av min faster också! Jag kommer vara så välklädd i vinter att ingen kyla kan rå på mig!

I övrigt lider jag av svår hemlängtan. Vet att jag borde koncentrera mig på skolan och att jag snart får träffa alla igen. Systeryster med familj ska till och med fira jul i Sverige. Men det är jobbigt att veta att att de är i Skara nu och inom räckhåll så att säga. Börjar jag bli sentimental nu när jag fyllt vuxen? (26 år räknas som vuxen på de flesta ställen, exempelvis SJ)

Kaffe och Kotler. Det kan inte bli fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar