lördag 12 april 2008

Det löser sig

Japp Timbuktu har så rätt. För saker och ting har en förmåga att lösa sig, på ett eller annat sätt. Synd att jag inte tänker så när jag är mitt uppe i ett dethärkommeraldrigfunkajagläggermignerochdöranfall som inträffar.. ja.. mer ofta än sällan för att uttrycka det milt.

Att stressa och oroa sig är min grejj. Att gnälla och tyckasyndommigsjälv för att någon gång ibland inse att jag har det ganska bra är ganska typiskt den här lilla fröken. Jag kan ge er ett exempel på hur ett sådant här "anfall" kan se ut. Imorses, precis fem minuter innan jag skulle ge mig av till jobbet så inser jag att SL-kortet (mitt och Johans gemensamma tunnelbanekort) är spårlöst borta. Igår kväll så höll jag det i min hand en kort sekund och nej mamma, trots att det var då jag hade det sist så vet jag inte vad jag har lagt det. Jag letar snabbt igenom alla jackor och kläghängaren i hallen. Sedan börjar jag lite mer desperat leta i sovrummet bland omkringslängda tröjor och väskor. det var då paniken började komma och jag kallade på förstärkning. Johan hjälpte mig att leta, men inte riktigt lika frenetiskt som mig. Han suckade och påpekade hur klantig jag är ett par tre gånger. Gav mig en kram och försökte hålla sig för skratt när jag på något konstigt vis lyckades slå huvudet i en garderobsdörr. När jag borde ha gått till jobbbet för typ 10 minuter sen så var jag i upplösningstillstånd. När jag är i upplösningstillstånd så vill jag gråta, skratta och döda samtidigt. Johan, som nästan gett upp hoppet, gjorde en sista check i ett par av sina jeans. Och där, en ena bakfickan, hade jag lagt vårt SL-kort. Jag minns inte när eller varför. Skönt att starta dagen med panik, not.

Nu är jag på jobbet, det är så sjukt lugnt här idag, än så länge iallafall. Jag har gjort iordning mina ansökningar inför för eventuella studier till hösten. Jag söker Journalistisk produktion på JMK, Stockholms Universitet och Retorikkonsultprogrammet på Södertörns Högskola får se om jag söker något mer också. Alla ansökningar ska ju vara inne på tisdag, den 15:e April. Ska även söka en påbyggnadskurs på Poppius, där jag pluggar nu, utifall att jag inte kommer in på något jag vill. Nu är det två timmar kvar på min arbetsdag, hoppas att det kommer lite fler kunder nu de sista så att tiden går lite snabbare. Håll tummarna för att resten av min dag flyter på i ett lite mer harmoniskt flow. Idag ska jag träffa Moa efter jobbet. Vi ska ta en sväng på stan och käka lite middag senare. Blir det några shoppingfynd, vilket är tveksamt med min tomma plånbok, så får ni kanske läsa om det imorgon.
Adios

2 kommentarer:

  1. Hej Ida!
    Vad kul att läsa om dig och din dag.
    Emma tipsade mig.Jag tycker du är jättesnygg i lugg!
    Kram Lotta (svärmor)

    SvaraRadera
  2. Hihi, visst har han en förmåga att faktiskt gömma saker i sina bakfickor... ett tips: sprätta bort dem så han inte har några eller börja leta där nästa gång. oftast är det där det finns.....

    kram
    Ema

    SvaraRadera