tisdag 15 april 2008

Gallsten i en liten burk

Allt gick superbra igår! Blev lite smått skräckslagen när jag insåg att Johan inte fick följa med mig längre än till väntrummet men alla var så himla snälla och gulliga så det kanske var lika bra. Blev lite sturskare när han inte var med, hade säkert varit en riktig lipsill om han hade fått stanna. Och fort gick det, kl 9 kom vi dit och en knapp timma senare låg jag på operationsbordet. Kl 11 var det tydligen klart men lilla jag vaknade inte förrän strax innan 13:00 och fick en värmefilt för att jag frös så jag skakade. Någon halvtimma senare fick jag hjälp att ringa till Johan som satt nere i kafeterian för att säga att jag mådde bra. Sedan fick jag min lilla gallsten i en burk, fy vad äckligt. Lägger in ett kort så får ni se själva. När min doktor kom och pratade med mig vid 14:00 så var jag fortfarande hur trött som helst och var tvungen att riktigt anstränga mig för att förstå vad han sa. Han berättade iaf att allt hade gått fint och skrev ut lite smärtstillande till mig. Hur som helst när klockan blev 15:00 så fick jag gå upp och fika lite. Efter att ha druckit upp mitt kaffe, ätit en smörgås och vart på toaletten som var ett av kriterierna för om man skulle få åka hem eller inte så fick jag beskedet att jag var tvungen att ligga kvar till 17:00. *suck* Johan hade redan åkt hem så jag tänkte bara ta en taxi hem själv men sjuksyrran sa att hon ville att jag skulle ha sällskap hem. Vad är det för fel på taxichauffören tänkte jag men fick ringa Johan och be honom att möta mig. Sen somna jag. Prick 17:00 vaknade jag, bytte om och blev utskriven.

Det var så skönt att komma hem även om jag hade börjat få rikigt ont i högra sidan och höger axel. Johan var jättesnäll och passade upp på mig innan han åkte och repa. Har fått sova hela natten och nu när jag tryckt i mig några piller så känns det rikigt bra faktiskt.










Nu ska jag vila lite igen! Hoppas att bilderna inte var alltför äckliga!
Tack alla ni som tänkt på mig! Kram kram

4 kommentarer:

  1. O vad skönt att höra att du mår bra.Jag tycker du ska göra något häftigt med din sten.Det är inte många som har en sådan.
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Snygga trosor var köper man dom, gör ett halsband av stenen
    mvh mop

    SvaraRadera
  3. stackare men vad got att de gick bra! om du vill kan du få låna en tratt av oss (Roky) så du inte slickar på såret ;)

    kram ema

    SvaraRadera
  4. hittade bloggen när jag googlade efter gallsten.

    Åkte in till Akuten inatt efter att fått den västa smärtan jag någonsin upplevt strax under höger revbensbåge... klassiskt gallsten sympton menade man...

    Åkte dit mitt i natten, väkte sambon och sa, jag drar till akuten, sov gott ;)

    Efter 1½ till gick smärtan över??? fick värktabletter omifall det återkom och så skickade dem hem mig, men jag misstänker att jag kommer få åka dit snart igen...

    SvaraRadera