söndag 13 april 2008

Äntligen dags!

I fyra månader har jag väntat på att bli av med min gallsten och imorgon är det äntligen operationsdags. Det är väl inget man direkt ser fram emot men ska bli en lättnad att äntligen slippa leva i skräck för ännu ett gallstensanfall. För den som har haft ett vet hur ont det kan göra. Den senaste väckan har oron inför detta varit stor, tur att jag har Johan, lipig som jag är.

För att föra tankarna från morgonsdagens tråkigheter så surfade jag in på favvosidan ASOS.com för att kolla om det kommit in några skor som jag kan ha på systerysters bröllop i augusti. Men istället så föll jag pladask för dessa underbara Converse. Jag bara måste ha ett par sådana här.

Tur att de inte fanns i min storlek, då hade jag fått hålla hårt i VISA-kortet.

Pratade med min syster på telefon förut, och nu är allt klart. Vi får låna hennes lägenhet i sommar, lillebror och jag med våra respektive. Åh vad jag längtar. Hoppas att vi hittar hyfsat billiga biljetter.

Nu är det hög tid att ställa sig i duschen. Har fått ingående instruktioner för hur jag måste tvätta mig innan operationen. Ska ta en nattmacka också innan det är dags att börja fasta. Håll tummarna för mig!

Sayonara!

Ps. Idag provade vi ännu ett recept ur tidningen Villa Aktuellts artikel med Charlotte Perrelli, supergott.

Cannelloni med spenat & Mascarpone

8 färska lasagneplattor
2 pkt färdig ostsås (5 dl)

Fyllning:
300 g Quorn Bitar
100 g spenat (helst färsk)
200 g mascarpone (alt annan färskost)

olivolja till stekning
salt och svartpeppar

Fräs spenat och Quorn Bitar i lite olivolja ca 5 min. Smaka av med salt och svartpeppar. Blanda i mascarpone, ställ åt sidan och låt svalna. Täck botten av en ugnsfast form med lite ostsås. Lägg i fyllningen på lasagneplattorna och rulla ihop dem till rör. Lägg rören bredvid varandra i formen och täck med resten av ostsåsen. Gratinera i ugn på 200ºC ca 25 minuter. Servera med en god tomatsås.



2 kommentarer:

  1. Lycka till med din galla!
    kramar Lotta

    SvaraRadera
  2. Ida jag har tänkt på Dig hela dan hur har det gått när får vi ringa Kram från Ewa Johans mormor

    SvaraRadera