måndag 7 april 2008

Drömmar om Paris


Naturgodis på soffan och Anna Pihl det är grejjer det. Johan är och provspelar med någon band så jag har lite mys med mig själv.



Äntligen har jag fått min nya eyeliner och den var bättre än vad jag hade hoppats på. Den var mycket lättare att applicera än en flytande eyeliner och satt bättre än en vanlig kajalpenna.







Vi har börjat planera lite smått inför sommaren och förhoppningsvis blir det en vecka i mitt älskade Paris tillsammans med brorsan. Jag längtar redan, riktiga baguetter, croissanter och pain au chocolat till frukost. Promenader längs Seine och så shoppingen. Det kan vara det jag längtar allra mest efter. Att gå runt och fönstershoppa i flotta butiker och sedan glida in och fynda någon annanstans. Några av mina absoluta favoriter är:
  • Sephora som har allt smink man kan drömma om. (här kan man fynda i.d smink)
  • André, snygga skor som ofta har en dyrare föregångare.
  • Berska, här går det att fynda linnen.
  • Mango och Zara är mkt bättre i Frankrike än i Sverige. Jag har hittat flera snygga handväskor och skor här.
  • Étam, ett varuhus som har allt och lite till, ligger på en av mina favoritgator, rue de rivoli
Imorgon ska jag försöka gå och träna innan jobbet, är så skönt att träna på morgonen jämfört med på kvällen. Det är segt att gå till gymmet efter jobbet, är alltid så mkt folk där då också. Simma kanske, det var ju ett tag sen.

Au revoir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar