fredag 10 juli 2009

Ain´t no sunshine

Ingen sol idag heller. Men vad gör det när man ända inte är ledig för att kunna njuta av den. Hellre regn när jag bara ska jobba. Mitt otroligt goda humör fick sig en törn igår när jag skulle ta en skön promenad från Brommaplan upp till jobbet. Trots den överhängande risken för regn så började jag min vandring. Tre sekunder senare så började det dugga lite lätt. Men det gjorde mig inget. Men när regnet började tillta och så småningom övergå i ösregn så dog leendet på mina läppar och jag såg ut som en dränkt katt när jag kom fram. Sedan fick jag sitta resten av kvällen med mitt tuffsiga hår för jag hade ju varken med mig borste eller hårsnodd... Typiskt.

När jag sedan äntligen kom hem så blev Peanut så glad att han kissade på min nytvättade jeansleggings. Not my favorite idag med andra ord.

Nu är det iofs en ny dag. Men jag ska säga att det inte fanns något kaffe färdigt när jag vaknade... Ingen kudde med ut till soffan... Tur att Våra bästa år börjar precis nu och att jag inte behöver betala några räkningar idag! Kl 14 börjar jag jobba igen. Jag tänker inte gå från Brommaplan... eller jo, men jag ska ha med mig ett paraply! Fool me twice, shame on me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar