måndag 20 juli 2009

Rysska?

Många frågor om var jag kommer ifrån har jag fått i mina dagar men undrar om dagens fråga inte tar priset.

-Russia?, frågar killen i tvättstugan på knackig engelska?
- Va?, svarar jag?
- Är du från Ryssland?
- Nej...
- Var är du från?
- Sverige...
- Sverige?
- Ja...
- Ok... inte Ryssland?
- Nej!!

Hallå??? Jag ser väl ändå inte rysk ut? Att han dessutom ifrågasatte mig och kände sig tvungen att fråga om jag ändå inte var från Ryssland trots allt gjorde att jag fick ta i för kung och fosterland för att inte börja asgrava. Man kan ju hoppas att man vet var man kommer ifrån..

- Mamma, är jag adopterad från Ryssland eller har andra kopplingar dit som jag inte känner till?

Nu är det iallafall dag 4 på jobbet, sen är det bara två kvar!! Jippie!!! Just det, glömde ju skriva att jag igår, för andra gången på kort tid, åkte till jobbet två timmar för tidigt!!!! Finns det ingen hejd på min arbetslust så att jag åker dit fast jag inte behövs?

Nu ska jag tillbaka till tvättstugan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar