lördag 18 juli 2009

Hem ljuva hem

Borta bra men hemma bäst heter det. Men.. jag är inte riktigt säker på var hemma är längre. Efter några dagar hos mamma och pappa inser jag hur mkt jag saknar hus och trädgård. Det är så härligt att kunna gå ut och sätta sig på verandan. I jämförelse med att sitta i vår betonglåda som i skrivande stund vikarierar som bastu så är mamma och pappas radhus rena himmelriket. det får nog bli en tur hem ganska snart igen... Tog lite bilder i helgen men Johan har tagot kameran så, de får komma senare!

Idag var det Johans tur att ta tåget ner till Västgöta slätta. Det är ju dags för Vinnies namnkalas, som jag givetvis missar =( Hoppas att ni får en underbar, solig dag i Tidaholm!!! För i Tidaholm skiner ju alltid solen, eller hur?

Jag ska snart bege mig till jobbet, dag två av vad som kommer sluta som stängning sex dagar i rad *pust* Tur att tiden går fort när jag jobbar i charkdisken... Kanske inte låter så kul men tusen gången hellre det än att sitta i kassan och säga:
- Hej hej!
- Vad det bra så?
- Det blir xx kr tack.
- Medmera kortet gäller här... nej inte Vi-kortet... ja coop-kortet är samma sak...
- Magnetremsan ska vara inåt... så där ja, ja det är så jobbigt att det är olika överallt!
- ....tryck pilen neråt och sedan klar.
- .....nu ska du slå pinkoden... och så klar....
- Och så kan du godkänna beloppet på klar där igen tack....

Aaaah, man kan ju bli galen på det där... Hur svårt kan det vara att betala med kort?

3 kommentarer:

  1. Själv kan jag störa mig på att en del kassapersonal tror att INGEN vet hur man betalar med kort...
    Har ibland god lust att skrika "Ja! Jag VET att man ska godkänna beloppet, jag har ju för fan hunnit göra det innan du sa det!".
    Men fattar vad du menar, att upprepa samma fraser om och om igen är lätt själsdödande. :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, den känner jag igen! Jag brukar vänta en liten stund så att kunden har chansen att visa sina skills.

    SvaraRadera