tisdag 7 juni 2011

Arbetslös?

Jag ringde till Försäkringskassan idag. När jag fick hem pappren för föräldrapenning så stod det att man skulle kontakta dem om man var studerande. Jag slog en pling, fick nummer 548 i kön. Yäy. Tur att de har återuppringning så man slipper sitta med telefonen vid örat i flera timmar. Hur som helst så ringde en dam upp. Hon ska skicka ett annat formulär till mig och bad mig komplettera med ett arbetsgivarintyg från mitt extrajobb. Sedan så sa hon att jag måste skriva in mig vid Arbetsförmedlingen som arbetslös. Men jag har ju ett jobb? Ok det är inte heltid men ändå? Antar att det är bäst att göra som de säger ;) 

På tal om bebis så slog vi till på en barnvagn i fredags. Ja det är tidigt, jag tycker att det var på tok för tidigt men det var en bra säljare som skickade med babyskyddet och en skötväska på köpet om vi slog till på en gång. Vi fick lägga en handpenning på 30 % och behöver inte hämta ut vagnen förrän vi känner att det är dags. Skulle nu något tråkigt hända så får vi handpenningen tillbaka. Hemska tanke.

Det blev en Brio Go i alla fall. Vi är offer för trenden hahaha. Tror i alla fall att den kommer passa oss perfekt.

Bilder lånade från Brio.se

3 kommentarer:

  1. Bättre vagn kan inte hittas!
    Buhu, saknar min med sorg i hjärtat... :(
    Ni kommer nog trivas perfekt med den! :)

    SvaraRadera
  2. Det blir nog perfekt!! :) Det går att vända barnet så att "hen" ser dig även i sittdelen eller?

    Ett tips med försäkringskassan är att om man inte får rätt svar från en tant så ringer man en gång till och pratar med en annan. Hittar du någon du verkligen tycker har bra svar så kollar du om du kan få hennes snabb nummer, eller om du kan fråga efter henne. Jag önskar jag hade gjort det nu efter allt krångel i tre år, haha

    SvaraRadera
  3. Emelie - Jag tror att vi kommer älska den. Du kanske kan få köra en sväng när jag är nere i Skara och hälsa på ;)

    Louise - Självklart ska hen ska sitta vänt mot mig :)Ska tänka på det där med försäkringskassatant... henne gilla jag inte iaf. Jag gillar farbröder... finns det snälla försäkringskassafarbröder så anmäl er här:)

    SvaraRadera