tisdag 28 juni 2011

Gardinafton

Hela kvällen har ägnats åt dessa förbannade gardiner. Nu är det klart, bra eller ej, är mest nöjd med att det är klart. Nu kommer inte A trampa på gardinerna vid sängen mer. Imorgon ska det lagas jeans. Blev jag husmor nu helt plötsligt? Passade fint att lyssna på Underbara Claras sommarprat i P1, hann med Mark Levengood också.

Nu vaknade Pinnen, han har sovit sen vi kom hem från vår långpromenad på Söder. Och nu vill han gå ut. Ja happ... En kvart senare. Här kommer gardinkvällen i bilder.

Två avklarade, två kvar
Stående syplats funkade finfint
Gah! Kan man inte bara vika in dem lite... Nej. Två längder till.
Lite energiproviant
Självklart blev det lite fel... 
Så efter att ha både sprättat och spolat undertråd: Tada!!

3 kommentarer:

  1. Åh vad duktig och huslig du är gumman :) UnderbaraCara är en bra inspiratör :)

    SvaraRadera
  2. UnderbaraClara menade jag såklart..

    SvaraRadera
  3. Haha, kul med igenkänning :) Mm, det kommer bli en varm sommar för dig. Jag tyckte det var skönt med värme ganska länge, men sen några veckor tillbaka är det outhärdligt. Jag tycker det är lätt att känna sådär, att man bara vill att tiden ska gå. Men jag säger bara det att njut och ta vara på tiden och förbered dig, försök vara i nuet. Fattar inte varför men det är verkligen svårt att vara det under graviditeten! Det borde vara tvärtom. Men man vill bara framåt...Men jag lovar, rätt vad det är så har du en bara en vecka kvar och fattar inte var tiden tog vägen. Oj, jag skrev en hel liten novell här, mysigt va :) Sköt om dig, kram

    SvaraRadera