onsdag 1 december 2010

Buhu

Nu har jag haft pappa på besök sen i fredags. Först hade han med sig halva tjocka släkten, det vill säga mamma och di gamle, men de åkte hem redan i söndags. Jag har alltså haft pappa för mig själv i några dagar vilket inte händer så ofta. Åja, han har allt klämt in lite konferens några timmar här och där men vi har både vart på bio och sett Harry Potter (OMG vad jag längtar och ändå inte längtar till andra delen) och käkat middag på Helenes Krog vid Mariatorget (rekommenderas varmt). 

Nu på morgonen satt jag, A, pappa och pinnen i soffan med varsin kopp och kollade på årets första avsnitt av julkalendern (nej pinnen hade givetvis ingen kopp). Besvikelse säger jag. Hoppas att det är bättre imorrn! Men imorrn är inte pappa här. Kommer sakna att ha honom på soffan, hoppas att jag inte skrämt bort honom nu när jag försökt på utlopp för uppmärksamhetsbrist de här dagarna han har varit här.

Idag ska jag ringa husvärden som ska komma hit och firra värme. Jag har en övertro på att vi nu kommer få  det så varmt inomhus att vi kommer springa runt nakna resten av vintern. Yäy!

Dagen ska ägnas åt en viss kampanjsanalys. Suck. Jag hostar, snuvar och har mig, tog därför beslutet att bli hemma från dagens projektmöte. Inte roligt att stå inför en massa människor och försöka att inte hosta. Vet ni vad jag menar?

Min bästa vän för dagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar