måndag 6 december 2010

♥ Dag 15 – Mina drömmar.

Åh det här var en rolig rubrik. Håll i er för nu blir det åka av. Jag är nämligen något utav en drömmare. Timtals kan jag sitta och drömma mig bort, i stort som smått. Det kan handla om allt från vad jag ska äta, till väskan jag suktar efter, till mitt drömhus. På hundpromenaderna händer det att främlingar så ta del av dessa dagdrömmar då jag, pinsamt nog, gärna pratar högt för mig själv. 

Men vad drömmer jag egentligen om? Allt är inte det där ytliga krimskramset. Egentligen är det ganska enkelt, vilket gör det så svårt. Jag drömmer om lyckan. Lyckan över att få vara frisk och leva länge, lyckan att få friska barn tillsammans med mannen jag älskar, att vi ska bo tryggt och leva långa lyckliga liv med allt vad det nu innebär. Jag drömmer att nära och kära ska få vara friska, leva länge och dö lyckliga, tillfreds med hur deras liv har sett ut.

Det är väl inte alltför mycket att be om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar