torsdag 2 december 2010

Dag 11 – Mina syskon.

Syster och bror. Jag är lyckligt lottad att ha en av varje. En storasyster i Paris och en lillebror i Skara. Under min uppväxt kanske det  inte alltid var så uppskattat att ha vare sig en syster eller en bror. Det blev en del bråk och vi kivades ganska ofta, speciellt jag och lillebror. Det skiljer bara två år mellan oss. Syster är några år äldre så där bråkades det väl inte riktigt på samma sätt. Men jag får väl erkänna att det var i 20års åldern som jag började uppskatta mina syskon lite mer. Nu vet jag inte vad jag skulle göra utan dem. Mina syskon är snälla, omtänksamma och tvekar aldrig på att ställa upp när det behövs.

Nu tycker jag till och med att det är jobbigt att vi bor så långt ifrån varandra. Men visst har det sina fördelar att ha syrran i Paris. Och lillebror håller på att bli stor han med. Så mysigt att få hälsa på honom och hans söta sambo när man är i Skara.

<3 Till min syskon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar