måndag 20 december 2010

Några punkter på listan

♥ Dag 26 – Mina rädslor.
Ojojoj. Jag har många rädslor. Jag är lite mörkrädd, vilket är jobbigt när man ska ut och gå med vovven på kvällen. Jag är rädd för höjder. Japp ni läste rätt. Jag må ha hoppat så väl bungy-jump som fallskärm och varit upp på tredje våningen i Eiffeltornet typ tre gånger. Men.. på senare år har den där skräcken smugit sig på mig. När vi var i Globen härom veckan trodde jag att jag skulle ramla ner och dö. Det gjorde jag givetvis inte. Men det där känslan är för jävlig. Jag fick panik på Vasa-museet, alla våningar man går upp och.. sen ska man kika ned.. *ryser i hela kroppen*

Det var några av mina små rädslor det.


♥ Dag 27 – Min favoritplats.

Det här är svårt. Men jag har kommit fram till en plats, kanske lite oväntat för vissa. Min favoritplats är stallet. Just nu inget särskilt stall men oj vad jag saknar att hänga i "stallet" , sköta hästarna, mocka, pilla med utrustningen och, självklart, rida. Hoppas att jag någon gång kommer att ha möjlighet att uppleva det där igen, helst varje dag, med ett eget litet stall. Den som lever får se...

♥ Dag 28 – Det här saknar jag.

Ovanstående punkt hade passat lika bra här men det finns andra saker som jag saknar.  Jag saknar att bo nära mamma och pappa. Det trodde jag aldrig att jag skulle tycka men.. Så är det. Tänk att bara kunna knata över och ta en kaffe, käka söndags middag eller bara åka å handla ihop.  Tur att vi ska mysa hela julen ihop, haha, det brukar göra att längtan går över för ett tag. Borta bra men hemma bäst heter det. Jag är bara lite osäker på vad som är borta och vad som är hemma nu för tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar