måndag 16 maj 2011

Måndagstankar

Idag så vaknade jag av mig själv, är inte det bland de bästa sätten att vakna på? Ingen förbaskad klocka som stör nattsömnen, härligt härligt! Gårkvällen bjöd på... hockey... två matcher! Gah! Och det var en tjurig sambo som gick och la sig vill jag lova.. Men det problemet var jag nog knappast ensam om igårkväll ;)

Ja idag så är det tvättstugan som gäller, ska hinna laga lite mat, plugga och sen ska jag jobba kvällen. Ingen vila ingen ro. Kanske är lika bra att sätta igång med pluggandet så fort som möjligt! Vill bara bli klar så jag kan.. tänka på något annat. Tjura över att det blivit fel med mitt jobbschema i sommar kanske... 

Btw. Vet att det finns några mammor som läser min blogg numera! Tränade ni något under era graviditeter? I så fall vad och under vilka veckor? Jag är sugen på både pilates och vattengympa men är inte säker, är ganska dyrt här uppe!

3 kommentarer:

  1. Jag simmde och promenerade till ca v. 30 sen fick jag så ont av foglossning så då rörde jag inte på mig alls... Har en kompis som kör gravidyoga och är väldigt nöjd med det. Hoppas du hittar något som passar dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tränade inte mycket, men jobbade ju hela graviditeten i alla fall, och cyklade och gick eftersom jag inte hade körkort.
    JAg vet att det är okej att träna som gravid, men man rekommenderas inte att börja träna som gravid, bara att fortsätta om man redan höll på att träna, annars kan det bli för mycket påfrestning, men promenader är ju bra!

    SvaraRadera
  3. Jag körde lite vattengympa! :) Riktigt roligt!
    Men några i min mammagrupp körde ngt spc "Mammaprogram" på ett gym i Skövde. Lät riktigt nice, men de tränade ju flitigt även innan. Hade jag hoppat in där vet i tusan om jag levt idag ;) !

    SvaraRadera