tisdag 31 maj 2011

På spåret

Talande för dagen som helhet. Satt i bibblan hela förmiddagen och skrev, rättade, skrev om, tog bort och la till. Nu ligger jag på soffan. Ska fixa några smågrejjer till, men behöver mat först. Jag föreslog alkoholfritt vin, älskling förslog tacos. Alkoholfritt jordgubbsvin med tacos it is! Mannen står framför spisen. Han har vart ledig idag så nu är golvet på uteplatsen klart. Love it! Kom nu sommarvärme!!

Tänk, ingen uppsats som ska skrivas (ja jag vet att den kommer behöva skrivas om efter opponeringen men det är lätt som en plätt) och staketet är äntligen på plats. Wiiie!

Jo angående rubriken på det här inlägget. När jag och Snäckan skulle åka hem från skolan så hände något riktigt läskigt. Helt plötsligt hördes gallskrik. Det var från en dold del av ett annat spår än det vi väntade vid. Så vi, liksom många andra, gick över och tittade. Till vår fasa såg vi en kvinna med barn i sulky på spåret. En annan kvinna försökte hjälpa henne upp. En tredje kvinna kom springande och tillsammans lyckades de få upp barnvagnen och någon väskor från spåret. Tur tänkte vi. 30 sekunder senare svischar x2000 förbi. Jag slog handen för munnen. Gsus. Det var så sjukt nära. Tur var bara förnamnet.Oklart hur de hamnade på spåret, det såg vi inte! Vårt pendeltåg kom, jag å snäckan stod tysta en låång stund innan vi blev talföra igen. Jag hade en klump i halsen. Usch va läskigt nära det var. Tänk om... 

Avslutar med något roligare. Jag och älskling åkte till Solna centrum för att införskaffa alkoholfritt vin och inferex till mig. Här ska järnbristen drivas på flykt! Vi gick ner till barnaffären, klämde på några vagnar och köpte en liten speldosa från Rätt Start med Tummen-motiv. Den spelar 'You are my sunshine', tänkte spela den för magen på kvällarna :)

Första bebis leksaken vi köpt :)

4 kommentarer:

  1. Men Ida då! Inte trodde jag väl att du skrev "bebis leksak". Du om någon borde väl veta vad särskrivning är! :)

    SvaraRadera
  2. hahahaha ojoj. Ja den ser jag nu när du påpekar det. usch på mig! Den får dock stå kvar. Jag har korrat c-uppsats hela dagen, bloggen fick inte lika mkt uppmärksamhet! Ett litet minne av dagen helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Det är ingen fara, bara lite roligt med tanke på vad du pluggar till.

    SvaraRadera
  4. Hahaham, ja det är det allt! Man kan inte vara på topp jämt ;)

    SvaraRadera