tisdag 24 maj 2011

Mot skolan

Idag ska jag pallra mig till skolan. Får otroligt mycket mer gjort de timmar jag sitter där än en hel dags ströpluggande här hemma med tv, hundar och sambo som distraherar mig. 

Har precis skedat i mig en tallrik fil och flingor. Jag erkände för Sarah igår att jag har ett litet problem när jag äter flingor. De får inte hinner bli mjuka och geggiga i filen. De måste vara sådär spröda och knastrande goda när jag tuggar. Så jag äter min frukost på följande sätt:
  • I racerfart, då hinner flingorna inte bli mjuka
  • Häller på flingor i omgångar, det vill säga fyller på tallriken flera gånger
  • Tar flingorna i en skål vid sidan om
  • Bara äter... och muttrar när flingorna geggat ihop sig 
  • Lämnar kvar en klump med oätliga flingor
Någon mer som har problem med mjuka flingor?

Idag åt jag snabbt = goda flingor = Glad Ida

5 kommentarer:

  1. I have! Helt sjukt att det finns människor som häller i flingor och sen liksom rör om så att de blir så mjuka som det bara går?! /Marie

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om det här med mjuka flingor. Men jag har kommit på att jag känner bara så när det gäller filmjölk, inte när det gäller vanlig mjölk. Konstigt?

    SvaraRadera
  3. Jag håller absolut med. Mina flingor får absolut inte bli mjuka, usch. Har sett att en del till och med lägger i flingorna först och sen fil. Då blir de ju mjuka med en gång, blääää. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Hahaha. Skönt att höra att det inte bara är jag! :)

    SvaraRadera
  5. Inte bara du gumman, var så säker!! Men det känns som om vår föräldrageneration kanske lät oss sitta för länge med flingorna, jag har många otrevliga minnen, haha

    SvaraRadera