fredag 13 mars 2009

Så var det fredag

Äntligen fredag säger jag. Inte för att veckan har varit jobbig utan för att det är min första lediga helg på ett tag. När jag vaknade idag så funkade inte internet vilket för vår del innebär att man inte kan se på tv eller ringa på hemtelefonen. Jag ringede Bredbandbolaget och berättade för dem att jag hade tråkigt. En trevlig kille upplyste mig då om att det blivit något fel efter en serviceblabla och att teknikerna jobbade på problemet. Suck. Men vad ska man göra, klart att man klarar sig utan internet en stund. Jag tog tillfället i akt och storstädade vår dammhög till lägenhet och vädrade alla rum. Så nu är de så rent och fint här hemma. Går knappt att beskriva hur skönt det känns. Men nu har jag fått för mig att vi ska ha lite fixardag nu imorgon. Få upp de sista hyllorna och tavlorna. Åka till IKEA och köpa ett skåp till badrummet så jag kan fixa alla garderober en gång för alla. Ska bara få min kära sambo att tycka samma sak.

Men det ska väl inte vara någon omöjlighet? Om någon känner för att delta i operation övertalning så skicka ett peppande sms till Johan och berätta hur trevligt IKEA kan vara en lördag och hur glad sambo man kan få när allt är klart i lägenheten!!!

Nu ska jag lata mig en välförtjänt stund. Ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar