onsdag 22 april 2009

Gött mos

Tvätten är tvättad, räkningarna räknade (okej inlagda) och jag har ägnat åtminstone en kvart för att förbereda mig inför morgondagens seminarium. Hoppas på att få svar på alla frågor som uppstod efter gårdagens värdelösa föreläsning. Helt ärligt, Södertörns Högskola är bra på många sätt och jag tror att jag kommer att vara riktigt nöjd när jag tar examen om två år. Men organisationen på den skolan är ju totalt värdelös. Lärarna verkar inte ha koll på något. Jag klagar inte på det faktum att vi har så få lärarledda timmar, tillhör den skara som tycker att det är ganska skönt men detta ställer ju inte bara krav på studenten att plugga på egen hand. När man väl träffar läraren kan man väl iaf begära att hon har någon aning om vad hon sysslar med.

Slutklagat. Över till något helt annat. Idag har jag kollat upp vad trafikförsäkringen skulle kosta för vår bil. Det variera kraftigt kan jag säga. Men efter en snabbsökning på Compricer.se har jag kommit fram till att vi ska ha trafikförsäkringen hos Atava som ägs Trygghansa. Det skiljde ca 700 kr från att ta försäkringen hos Trygghansa själva. Skönt med sökmotorer som visar vad som är billigast och gör jämförelser åt en. Sparar otroligt mkt tid!

Nu funderar jag på att ta en promenad. Vädret ute är grått och trist men en powerwalk på 20 min och jag kan slappa resten av kvällen utan dåligt samvete! Eller hur?

Nu kom posten! Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar