tisdag 14 april 2009

Lycklig flicka

Ja, vad gör egentligen en flicka lycklig undrar ni då?

Jo, ett lönebesked gjorde mig väldans glad. Några siffror på ett papper, visst är jag lätt köpt. Men det stannar inte där. Min (antagligen högst tillfälliga) lycka grunnar sig också på att jag precis läst färdigt Män som hatar kvinnor som alla vid det här laget vet är Stieg Larssons första bok i en serie om tre. Vilket betyder att jag har två böcker kvar att gräva ner mig i. Jag brukar alltid bli så olycklig när en bok tar slut, eller en tv-serie för den delen. Men så är inte fallet idag.

Här ligger man på soffan, slötittar på Ugly Betty och tvingar i mig en varma koppen. Mumma. Jag har pillat ur alla djungelvrål ur påskägget. Skulle jag kanske slå upp min kära bok Svenska meningar och för att iallafall ha en chans att klara nästa tenta... Hmmmm? What to do, what to do.. Betala en räkning, det ska jag göra. Sen då. Jo jag ska plugga, jag ska bara... boka tvättid. En sak till, packa upp väskan. Och lägga över alla korten på det lilla underverket Vinnie som vi fick träffa i helgen till min lilla dator. Det blev många kort när han låg i famnen på en mer än stolt morbror. Jag gissar att vår lägenhet kommer att kläs, eventuellt tapetseras med dessa bilder. Tur att det var det sötaste barn man sett på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar