onsdag 1 april 2009

April april

Idag är dagen då man inte kan lita på någon/något. I DN gick det att läsa idag:
Ny gräddfil hos SL garanterar sittplats.
I artikeln så presenterades SL:s nya idé. För tusen spänn i månaden så får man alltid förtur på buss och tunnelbana, och garanteras en sittplats.

Inte särskilt roligt om ni frågar mig! SL själva var lite roligare, på deras hemsida har de skrivit, dagen till ära att det numera ska vara förbjudet att stå på en vänstra sidan i rulltrappan...

Jag gjorde ett tappert försök att luras på Facebook, men självklart var det ingen som gick på det... Jag skrev att jag hade sprungit en mil i morses. Sanningen är att jag legat och sovit läääänge. Skönt värre å andra sidan.

OK, det här är inte ett aprilskämt, Johan kan intyga. Igår så ville Johan gå och provträna på Fitness24Seven i Solna. Trots att jag egentligen var helt slut efter mitt försök att jogga lite igår så hängde jag på. Efter 45 minuter på en och samma maskin (som råkade stå precis framför tv:n som visade Sex and the City) så var jag... hungrig och slutkörd. Så när vi satt och väntade på bussen och en kille gick förbi med en McDonalds påse så gnydde jag till. Jag sa till Johan att jag också ville ha McDonalds. Sedan var det inte mer med det. Trodde jag. Inte kort efter så kom killen tillbaka med en cheeseburgare och la den bredvid mig. Han sa att han hört att jag var sugen och om inte jag åt upp den så fick den väl ligga där. Jag skrattade så jag höll på och dö. Hade inte Johan vart med så hade jag nog ätit upp den. Men efter stund så gick jag tillbaka med den och tacka så mkt. Vilken kille. Han och hans kompis hade nog minst lika roligt som jag och Johan. Nu ska jag försöka plugga lite, min tenta är imorgon. Hade den varit idag hade jag nog skuttat den... tror inte på ngt idag! Ikväll är det jobb som gäller för hela slanten.

Vad stod det i er tidning imorse? Eller var det någon annan som lurade er idag?

1 kommentar:

  1. Hej Ida.
    I V-B stog det att vi skulle få köpa öl på torget för halva priset. Bolaget hade hittat ett par pallar med kort datum...ingen ide att flytta dem till vårt nya bolag som ska bli snabbköp...ta själv bolag du vet.
    Kram Lotta

    SvaraRadera